Thursday, December 23, 2010

Klucz do skutecznej komunikacji-Przemysław Pufal

90 str., 
ISBN: 978-83-7582-417-9

Jak rozmawiać, by uniknąć niepotrzebnych błędów i osiągnąć zamierzony efekt?

"Umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem, jak cukier czy kawa i zapłacę za tę umiejętność więcej, niż za jakąkolwiek inną pod słońcem." - John D. Rockefeller
Prawie wszyscy twierdzą, że umieją rozmawiać, ale z doświadczeń i obserwacji wynika, że kłopoty w tej dziedzinie życia mają... prawie wszyscy. Nie potrafimy słuchać, panować nad tym co i jak mówimy, wreszcie - nie przykładamy się do tego, aby porozumiewać się skutecznie i nie krzywdzić przy tym innych. Nie jest to łatwe, ale da się tej sztuki NAUCZYĆ...
Jak często komunikujesz się z innymi? Wyobraź sobie więc, jak wielką, pozytywną różnicę spowoduje w Twoim życiu opanowanie sztuki skutecznego komunikowania się z innymi ludźmi! Znany amerykański mówca motywacyjny - Tony Robbins powiedział, że jakość naszego życia sprowadza się do jakości naszych związków z innymi ludźmi. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na jakość tych związków jest właśnie KOMUNIKACJA.
Książka „Klucz do skutecznej komunikacji”, która już za chwilę może być na Twoim dysku, powie Ci, czego należy unikać rozmawiając z innymi. Zawiera ona między innymi omówienie błędów, które popełniamy, a które skutkują brakiem porozumienia nawet w bardzo prostych sprawach. Dzięki zawartym w ebooku opisom i przykładom można je skutecznie wyeliminować i zmienić schemat porozumiewania się.
"E-book „Klucz do skutecznej komunikacji” daje konkretne odpowiedzi na pytania zadawane przez osoby mające trudności w porozumiewaniu się i porozumieniu z osobami najbliższymi, współpracownikami i osobami, z którymi stykają się na co dzień."

Dlaczego warto zdobyć wiedzę na temat skutecznego komunikowania się akurat z tego ebooka?

  • Wreszcie dowiesz się, od czego tak naprawdę zależą reakcje ludzi na Twoje słowa i jak nad tym panować. Jeśli widzisz, że Twoje słowa nie przynoszą oczekiwanych rezultatów - przeczytaj.
  • Wiedza z ebooka pozwoli Ci odkryć skuteczniejsze sposoby komunikowania się. Nawet jeśli wydaje Ci się, że dobrze się komunikujesz - zawsze możesz coś ulepszyć...
  • Poznasz, jak być asertywnym. Nie musisz się na wszystko zgadzać, ani też rezygnować ze swoich pragnień - dowiedz się , jak wyrażać swoje zdanie w sposób nie raniący innych i przynoszący odpowiednie skutki.
  • Napisana lekkim językiem książka zawiera całe mnóstwo bezcennych porad. Jestem przekonany, że zwróci Twoją uwagę na bardzo istotne szczegóły komunikacji, o których być może dotąd nie myślałeś.

Dostępna także specjalna wersja dźwiękowa - AUDIOBOOK


KRÓTKI FRAGMENT:

Kazania, moralizowanieTo również częsty grzech popełniany przez rodziców, ale również pracodawców. Dzieciaki muszą czasami znosić długie tyrady swoich rodziców, którzy sądzą, że jeśli walną kazanie to z pewnością syn czy córka będą grzeczniejsi.
Z pewnością będą znudzeni.Autorytetem dla dzieci, a również dla osób dorosłych zostaje się z uwagi na nasze czyny, dokonania, a nie mądrowanie się, jacy to my jesteśmy... i tu wstaw najczęściej używane określenia, np. mądry, zaradny itd. Itp. Dzieciaki nie będą rozróżniały dobra od zła dlatego, że tylko powiesz im, co to jest. Przede wszystkim będą patrzyły na Twoje czyny i to, czy są one zgodne z tym, co mówisz. A jeśli tak nie będzie, to Twoje gadanie po próżnicy...
  • WSTĘP
  • BLOKADY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ
  • Wydawanie rozkazów
  • Ostrzeganie, groźby
  • Kazania, moralizowanie
  • Doradzanie, proponowanie rozwiązań
  • Pouczanie, „logiczne argumenty”
  • Osądzanie, potępianie, krytykowanie
  • Przesadne chwalenie, wydawanie ocen pozytywnych
  • Wyzwiska, wyśmiewanie
  • Interpretowanie, diagnozowanie, analizowanie
  • Uspokajanie, okazywanie współczucia, pocieszanie
  • Wypytywanie, krzyżowy ogień pytań – pytania nieefektywne
  • Odwracanie uwagi, sarkazm, dowcipkowanie
  • Czego Jaś się nie nauczył
  • Nigdy nie mów nigdy Nigdy nie mów zawsze
  • Szlaban
  • A za moich czasów
  • Zgaduj-zgadula
  • Zawsze ja jestem winny!
  • Samoobwinianie się
  • Smurf Mądrala
  • Ty to nie on On to nie Ty
  • Brzydkie kaczątko
  • Naruszenie strefy
  • U nas pod celą
  • Nie czaruj!
  • Konkurs piękności
  • A teraz w lewo!
  • Wielkopolskie pytania
  • Co było a nie jest nie pisze się w rejestr
  • Etykietowanie, naznaczanie
  • Tak, tak
  • Podważanie dokonywanych wyborów
  • Czarownica!
  • A co Ty mi tu!
  • Głupie gadanie
  • Wyolbrzymianie
  • Bagatela
  • Albo - albo
  • Kozetka
  • Generalizowanie
  • Porównywanie
  • Wybiórcze słuchanie
  • Niedomówienie
  • Skupianie się na nieistotnych szczegółach
  • Szukanie winnego
  • CZYNNIKI UŁATWIAJĄCE KOMUNIKACJĘ
  • Słuchanie bierne
  • Odpowiedzi potakujące
  • Słowa „klucze"; zaproszenia do dalszej rozmowy
  • Aktywne słuchanie
  • Rozmowy kontrolowane, czyli kontekst osobowy rozmowy
  • Myśl przed, a nie po!
  • Cel! Pal!
  • Mów za siebie!
  • Rób innym dobrze!
  • Przerywać czy nie przerywać?
  • Czytanie w myślach zabronione!
  • Cisza!
  • Bla bla bla
  • Dobra rada starego dziada
  • Opanuj się!
  • Chip w głowie
  • Czuj bluesa!
  • Rządź!
  • Chodź w cudzych butach
  • Sprawdź, czy jesteś Kiepurą!
  • Ani kroku dalej!
  • Przymus bezpośredni
  • Nie, bo nie!
  • Powiedz, czego nie powiedziałeś
  • x P Płaszczyzna porozumienia ponad podziałami
  • Bądź artystą!
  • ?
  • Psycholog amator
  • Asertywność
  • Zdarta płyta
  • Krótka piłka
  • Ku pamięci!
  • Strzeż się tych ludzi
  • Wysokość IQ i kariera
  • Chcę! Muszę!
  • Jedziemy na wycieczkę
  • Rozbierz je!
  • Ładnie się różnić
  • Telefon – moja miłość
  • KOMUNIKACJA W ZWIĄZKU
  • Trochę pedagogiki
  • ZAKOŃCZENIE



Opinie o ebooku: Klucz do skutecznej komunikacji

"Bardzo ciekawa i wartościowa publikacja. Umiejętność skutecznej komunikaji jest sprawą nieodzowną. W książce jasno są podane metody jak powinniśmy podchodzić do rozmów, a czego powinniśmy jak najbardziej unikać. "
Adam Badurski, technik informatyk
"To bardzo dobry poradnik. Cieszę się, że mogłam do niego sięgnąć. Przede wszystkim książka wymienia wszelkie blokady skutecznej komunikacji. Zdobyta tutaj wiedza pozwoli zweryfikować nasze dotychczasowe doświadczenia w codziennym porozumiewaniu się, a w trudnej sytuacji umożliwi nawet dokonanie wyboru z kim tak na prawdę warto się spotykać i rozmawiać. Z drugiej strony w książce przypomniane zostały zasady skutecznej komunikacji oraz zasady dobrego wychowania w kontaktach międzyludzkich. Warto polecić tę książkę tym osobom, którym zależy na kształtowaniu własnego wizerunku, a także osobom, które na co dzień w pracy zawodowej spotykają wiele osób z różnych kręgów."
Lucyna, pracuje, uczę się
"Dzięki tej publikacji zdobyłem bardzo dużo praktycznej wiedzy na temat komunikacji."
Przemek Trolaczyk, człowiek komunikatywny
"Gorąco polecam tego audiobooka! :) Zawiera ciekawe spostrzerzenia od autora na temat niektorych naszych przyzwyczajeń :)"
Michał, Student
"Bardzo ciekawa pozycja, z której z pewnością każdy nauczy się wielu ciekawych rzeczy.POLECAM."
Arek,
"Bardzo fajna publikacja, praktyczne porady, polecam"
Piotr, inzynier na emigracji
"Interesuje sie książkami z zakresu psychologi i samodoskonalenia. Ostatnio przeczytalam ksiazke pt klucz do skutecznej komunikacji i musze powiedziac ze duzo ta ksiazka dala mi do myslenia . Bardzo ciekawa publikacja i mysle ze kazdy czytajac ja wniesie cos z niej do swojej codziennosci Także polecam i pozdrawiam "
Joanna Kuliś, Cześc Nazywam sie Asia. Jestem kasjerem w Agencji Bankowej. Od pewnego czasu zainteresowałam sie stroną złote mysli gdzie napotkalam ciekawe publikacje .
"Zanim zakupiłam książkę posłuchałam fragmentu e-booka, który był dostępny i powiem szerze że zainteresował mnie na tyle, że zakupiłam książkę "Klucz do skutecznej komunikacji". Książka jest świetna, zebrane są w niej wszystkie nasze złe zachowania, które powodują, że ludzie już nie chcą więcej z nami rozmawiać i te które decydują o tym, że mamy wielu znajomych i ludzi chętnych kontaktu z nami. Książka uświadamia nasze zachowania, dzięki temu możemy eliminować z naszych rozmów bariery, które sami tworzymy i również nauczyć się takiej komunikacji z drugim człowiekiem, która będzie satysfakcjonująca nie tylko dla nas ale i dla naszego rozmówcy. Ogólnie to polecam, polecam, polecam :):):) Warto!!!"
Natalia Krzysik, studentka :) i kobieta pracująca :D
"Całkowicie przez przypadek natknęłam się na tą publikacje, która zaciekawiła najpierw z okładki. Gdy ją przeczytałam, wiedziałam, że dokonałam słusznego zakupu. Jest konkretna, łatwo się ją czyta, jest czasem nawet zabawna. Przekazuje to, czego większość ludzi nie potrafi nazwać, a z czym ma ciągły kontakt, min. ze złą komunikacja np. w związku. Ta książka nie jest tylko dla tych, którzy mają z nią problem, jest również przeznaczona dla osób, które chcą tą "pozytywną" komunikację utrzymać i polepszyć. Wskazuje nam kierunek rozmowy, a reszta.... należy do nas. Daje to nam poczucie bezpieczeństwa i spokoju, że wiemy, że nasze słowa nie zranią drogiej dla nas osoby."
Alicja Lachowicz, 29 lat, mama i studentka
"Krótko i na temat, książka warta przeczytania ze względu na obfitość technik i porad związanych ze skuteczną komunikacją a to się bardzo w życiu przydaje ;)"
Kamil M.,
"Pozycja godna uwagi. Polecam"
Kamil Czechowski, student
"Polecam. Warto przeczytać tę książkę."
Krystyna Banach,
"Po pierwsze cudowna książka, przeczytałam ją w kilka godzin co u rzadko się zdarza, bo przy dwójce dzieci nie jest to łatwe. Bardzo mi pomogła w moim codziennym życiu, ponieważ ja mam dosyć wybychowy temperament, a ta książka mnie wyciszyła, stałam sie spokojniejsza dla rodziny. Staram się już nie krzyczeć tak na dzieci, tylko tłumaczyć spokojnie. Dziękuję bardzo za tę książkę bo mam powód być z siebie dumną. Pozdrawiam autora oraz czytelników. "
Anna Radek, mam 32 lata ,2 dzieci i mieszkam w Londynie.
"Książka jest fantastyczna, pokazuje sposoby dobrej komunikacji.Niestety wiele ludzi ma problemy z porozumiewaniem się. Duża częśc ludzi powinna przeczytać tą książkę aby dowiedzieć sie o skutecznej komunikacji. Szczerze polecam tę książkę."
Joanna Olczyk, Obecnie kończę studia magisterskie na kierunku Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi.
"Tę książkę powinniście zaproponować MEN-owi do szkół. Jest napisana bardzo przystępnym językiem dla przeciętnego odbiorcy. Zawiera w krótkiej, lekkiej formie podane zasadniczą wiedzę niezbędną do rozumienia siebie i ludzi. Wprowadzić do szkół taki przedmiot!"
Grażyna PM, menager - duży kontakt z ludźmi
"Jest to kolejna lektura, ktora zmienia nasze zachowania w stosunku do innych. Ksiazka pomaga mi w zyciu osobistym i w pracy z ludzmi. Moge polecic ja kazdemu kto chce poprawic kontakty z innymi ludzmi."
Mariusz Ocaluk, handlowiec
"Dzieki tej ksiazce dostrzeglam gdzie popelniam bledy podczas rozmowy i sluchania drugiej osoby, a przy okazji wskazowki jak to zmienic. Polecam "
Agnieszka Stradczuk, Aga
"Bardzo wartościowa publikacja. Umiejętność skutecznego komunikowania się jest sprawą nieodzowną, jeśli chcemy osiągnąć porozumienie. Jasno podane metody jak powinniśmy podchodzić do rozmów, a czego powinniśmy unikać. "
Ania, studentka pedagogiki, 22 lata
"W tym ebooku jest tyle przydatnych spostrzeżeń i uwag autora na temat codziennych rozmów w pracy i domu, że nie w sposób przyswoić ich w krótkim czasie. Za to jeśli się je zastosuje - efekt natychmiastowy. Dobry przypominacz o tym, co wydaje się, że już wiemy na temat komunikacji, a mimo wszystko wciąż powielamy stare nawyki (które nie skutkują). Plus za poczucie humoru."
Joanna, 29 lat
"niesamowite pokazanie sily komunikacjiI"
Tomasz, 29LAT
"Jak skutecznie rozmawiać i osiągać własne zamierzone cele? Sztuka perswazji - tego dowiecie się po przeczytaniu tej książki."
Piotr Gibulski, 31 lat, inż. elektronik
"Treść ebooka pozwoliła mi przede wszystkim na nowo uświadomić sobie fakt stosowania blokad komunikacyjnych w normalnych, codziennych kontaktach z innymi ludźmi. Wydaje mi się, że już sam tytuł e-booka jest prawdziwy, bowiem podczas zapoznawania się z treścią można odnaleźć klucz, który pozwoli - panując nad własnymi emocjami - skuteczniej komunikować się z innymi. Sądzę, że umiejętność ta jest umiejętnością priorytetową, której można się nauczyć. Ksążka jest napisana przystępnym, ciekawym językiem. Podane przykłady odwołują się do wielu naszych doświadczeń życiowych. Stąd treści stają się nam bliższe. Dzisiaj, gdy mówimy o uczeniu się przez całe życie, warto sięgać po "Klucz do skutecznej komunikacji". "
Wiesław Bodo, 52 lata, wychowawca - doradca metodyczny
"Bardzo wartościowa publikacja! Wiele cennych wskazówek!"
Krzysztof, student, 23 lata

No comments:

Post a Comment