Monday, December 27, 2010

Skuteczny biznesplan- Artur Jahns


188 str., 
ISBN: 978-83-7582-935-8

Biznesmeni nie wierzą w przypadki. Dlatego też z pewnością musi istnieć powód, który przyciągnął Cię na tę stronę. Jeżeli czytasz te słowa, to prawdopodobnie...
  • Jesteś osobą, która myśli o zbudowaniu przynoszącej zyski firmy.
  • Prowadzisz już biznes, ale nie jest on tak dochodowy, jak byś chciał.
Niezależnie od tego, na jakim etapie jesteś, zapewne interesuje Cię odpowiedź na pytanie:

 Jak napisać biznes planDlaczego niektóre małe biznesy  nigdy nie staną się DUŻE?  (albo zajmie im to przynajmniej całą wieczność) 

Oczywiście sprawa został ujęta w sposób delikatny. Bliższe prawdy byłoby pytanie: dlaczego większość właścicieli małych firm NIEŚWIADOMIE sabotuje swoje działania, zazwyczaj od samego początku utrudniając rozwój i czasem wręcz gwarantując porażkę?

Może się wydawać, że tytuł publikacji „Skuteczny Biznesplan” mówi już sam za siebie. Myślisz, że prawdopodobnie tym kluczem do sukcesu jest biznesplan i wszystko jasne. Przyznam Ci rację, jest w tym dużo prawdy, lecz tak naprawdę w budowaniu biznesu nie chodzi tylko o sam dokument. W końcu nie jest ważny świetnie napisany biznesplan, który oprawisz i postawisz na półce w swoim biurze.
To, co chcemy Ci dzisiaj zaproponować, to pewien styl biznesowego myślenia, który opiera się na logicznym planowaniu, a nie chaotycznym działaniu opartym w dużej mierze na emocjach. Zapewne uważasz, że tak właśnie działasz. Ale czy na pewno?

 Biznesplan to CV Twojego biznesu

Biznesplan to nie tylko dokument, który służy do popisywania się przed inwestorami. Ci, którzy uważają, że mają biznesplan swojej firmy W GŁOWIE, w większości przypadków nie rozwijają się tak dynamicznie, jak by chcieli i co najważniejsze - JAK BY MOGLI. Biznesplan to głównie miejsce, w którym:
  • Popełniasz błędy na kartce papieru, a nie w rzeczywistym czasie na prawdziwych pieniądzach. Możesz je zidentyfikować, zanim wprowadzisz je w życie.
  • Możesz przewidzieć wszelkie sytuacje, które inaczej mogłyby Cię później zaskoczyć.
  • Możesz przeanalizować wszystkie elementy ryzyka. Po co masz być zaskakiwany w momencie, gdy nie masz czasu ani funduszy na reakcję?
  • Tworzysz konkretną strategię błyskawicznego wyprzedzania konkurencji.

Tak to powinno wyglądać, a jak jest w Polsce? Zobacz, jak u nas w kraju rodzi się 80% biznesów:

Być może byłeś kiedyś świadkiem powstawania pomysłu na biznes. Ktoś z Twoich bliskich,  znajomy lub przyjaciel opowiadał z wypiekami na twarzy o swoim pomyśle. Planował, że:
Na początku zacznę w mieszkaniu, przecież, żeby zacząć nie potrzebuje dużych pomieszczeń, ani magazynu. Może będzie to sprzedaż przez Internet. Założę np. konto na Allegro i zacznę zarabiać. Potem pewnie firma się rozwinie. Wtedy dopiero wynajmę lokal, gdy już stanę na nogach, zatrudnię pracowników. A potem... jakoś to będzie – itd..." – Tradycyjny Biznesplan napisany "w głowie".
– autor
: Młody Przedsiębiorca
Gdy spotykasz go po roku, z pomysłu zostanie tylko rozczarowanie i przekonanie, że coś poszło nie tak. 
Co ciekawsze, było to do przewidzenia. Jak mówią statystyki:
Firmy, które nie posiadają koncepcji działania, biznesplanu, upadają mniej więcej po pierwszym roku działalności. - Artur Jahns, cytat z książki "Skuteczny Biznesplan".
Jak widzisz, nie chodzi tylko o biznesplan, a głównie o STYL BIZNESOWEGO MYŚLENIA. 
W największym skróci biznesowe myślenie różni się od wizji firmy, marzeń i burzy mózgów kilkoma fundamentalnymi elementami, które niestety często są ze sobą mylone.
  • w miejsce emocji warto wstawić logikę,
  • w miejsce „ja to lubię” warto wstawić „zrobię badanie rynku”,
  • w miejsce "wydaje mi się", warto wstawić "z obliczeń wynika" .
Zadaj sobie pytanie: Czy stać Cię na to, żeby zlekceważyć 90% prawdopodobieństwa niepowodzenia Twojego biznesu lub jego słaby rozwój, jeśli nie został on odpowiednio zaplanowany? 

Krok po kroku:  Jak W KOŃCU napisać ten biznesplan?

Jak napisać biznes plan

Oprócz głównej korzyści, czyli konkretnej podpowiedzi, jak od czystej kartki i pomysłu na biznes przejść do skutecznego biznesplanu, wraz z publikacją, którą już za chwilę możesz zamówić, otrzymasz:
  • Odpowiedź na pytanie: Jak przewidzieć zyski firmy w ciągu pierwszych lat działalności?
  • Kompletny poradnik zbudowany na podstawie Know-How firmy konsultingowej należącej 
    do 4 największych organizacji tego typu na świecie.
  • Odpowiedzi na wątpliwości, które powodują, że niektórzy poddają się i nie kończą biznesplanu.
  • Trzy KONKRETNE sposoby na ochronę Twojego innowacyjnego pomysłu.
  • Zestaw 20 pytań, bez których prowadzenie biznesu będzie pełną stresu podróżą po omacku.
  • 5 cech dobrze napisanego biznesplanu. Skup się na nich, a pisanie go stanie się dla Ciebie przyjemnym zajęciem.
  • Odpowiedź na pytanie: Jak ma wyglądać biznesplan pisany konkretnie „pod” inwestorów?
  • Jasno sprecyzowane standardy tworzenia planu finansowego.
  • Przykładowy biznesplan firmy konsultingowej.
Jak widzisz, Twoja inwestycja w tę publikację może być znikomym ułamkiem realnej wiedzy, którą znajdziesz na tych 188 stronach. Decyzja musi należeć jednak do Ciebie. Doskonale wiesz, że własny biznes opiera się na właściwych decyzjach. 

Opinie o ebooku: Skuteczny biznesplan

"Przydatne kompendium wiedzy na temat biznesplanów. Jeśli się w tym trochę motasz, to polecam."
Artur Owczarek,
"Nieszablonowy sposób przekazania wiedzy na temat tworzenia biznesplanu. Po raz pierwszy przekonałam się, jak ważną rolę odgrywa skuteczny biznesplan, a przede wszystkim, jak ważną cześcią się staje w realizacji planów zawodowych. Dobry biznesplan, to skuteczny biznesplan - a to już połowa Twojego sukcesu. Dziękuję za rzetelną wiedzę w tym temacie. "
Justyna Dyrda, właściciel firmy
"Świetna książka!!! Bardzo pomocna dla każdego, bez względu na profesję czy plany zawodowe, bądź każde inne. Pokazuje w bardzo prosty sposób jak napisać biznesplan, który z pewnością będziemy w stanie zrealizować. Książkę radzę czytać z dyktafonem w ręku ;-) Przyda się z pewnością, bo autor zadaje pytania, na które z pewnością szybko nasuną się wartościowe odpowiedzi. "
Marta J., inżynier instalacji sanitarnych
"Jak w tytule. Wszystko dobrze opisane co i jak. Jeśli ktoś nie wie, jak ma napisać biznesplan to dobrze trafił - ta książka z pewnością mu pomoże. Udanego biznesu!"
Janek Kosmala, student informatyki, lat 20
"Dobra pozycja, warta polecenia."
Piotr S.,
"Bardzo praktyczna książka, przejrzyście i zrozumiale napisana"
S,
"Moja opinia dotycząca pozycji "Skuteczny biznesplan" jest następująca: po przeczytaniu jej znalazłam pewien plan na działalność własną. Można także dowiedzieć się dużo o takich codziennych sytuacjach biznesowych. Polecam!"
Katarzyna, jestem ciekawą świata osobą interesuję się marketingiem i medycyną. obecnie pracuję.
"Bardzo przystępnie napisana, a do tego konkretna. Dobry biznesplan to podobno połowa sukcesu, ale o drodze do sukcesu można mówić, kiedy zacznie się stosować konkretne rady. Takie właśnie można znaleźć w tej książce. Jest to jedna z najlepszych pozycji dostępnych w Złotych Myślach. Nie ma mowy o obietnicach złotych gór, ale wskazówki dotyczące konkretnych działań, które rzeczywistość w krótkim czasie może zweryfikować. "
Stefan Kubiak, nauczyciel akademicki
"Doskonała książka! Tak to już w życiu jest, że nie otrzymujemy pełnej edukacji w szkołach i trzeba gonić za innymi na własny rachunek. To opracowanie wyjaśniło mi wszystko, co potrzebowałem wiedzieć o biznesplanie. Dziękuję autorowi za dobrą robotę."
Przemek Jachowicz, Jestem człowiekiem. Pracuję w zawodzie inżyniera IS.
"niestety zawiodłem się na tej książce - nie przemówiła do mnie jej forma i sposób w jaki została napisana."
Patrycjusz Kosuń, przedsiębiorca z branży IT
"Dzieki pozycji "Skuteczny biznesplan" mogłam rozwinąć swe marzenia. Książka uświadomiła, w jaki sposób mogę rozwijać się zawodowo. "
Justyna,
"Biznesplan to połowa sukcesu. Drobny detal taki, jak biznesplan to część Twojego przyszłego sukcesu. Jeżeli myślisz poważnie o biznesie, to jest to pomocna lektura."
Bartosz Korus, górnik
"Bardzo przydatna książka o tworzeniu biznesplanu. Polecam."
Piotr G.,
"Jest to bardzo ciekawa pozycja. Przydatna przy tworzeniu skutecznego biznesplanu."
Adam Badurski, informatyk
"To kolejna z tego gatunku książka, którą przeczytałem. Treść i układ najbardziej ze wszystkich przypadł mi do gustu. Publikacja pisana z dbaniem o szczegóły. Czytając ją nie czuje się tego chaosu jak to zwykle bywa. Ze swojej strony serdecznie polecam."
Kamil M.,
"Przydatny poradnik, opisujący w bardzo dokładny sposób jak napisać SKUTECZNY biznesplan. Nieoceniona lektura dla tych dopiero raczkujących w materii tworzenia własnego biznesu."
Magdalena Kordecka, lektor języka angielskiego
"Skuteczny biznes plan to nie wielka inwestycja w porównaniu z tym jakie korzyści oferuje. Prowadzę firmę od 15 lat: raz było gorzej, raz lepiej. Pomocna przy zarówno tworzeniu nowej firmy jak i pomocna we wdrażaniu nowych pomysłów. Moim zdaniem momentami zbyt 'formalna", ale czasami tak trzeba, szczególnie kiedy mamy zamiar dużo zaryzykować. Dodam, że warto mieć ją również w wersji drukowanej lub audiobooka i móc sięgnąć po nią w chwilach kiedy mamy wątpliwości związane ze strategią naszej firmy. Polecam."
Robert Szymczak, właściciel firmy
"Uważam tę publikację za najlepszą ze wszystkich, jakie do tej pory zamówiłem w Złotych Myślach. W zupełnie wyczerpującym stopniu opisuje sposób pisania biznesplanów. Dokładnie tłumaczy każde zagadnienie, które jest niezbędne do opisania w biznesplanie. Zawiera pytania pomagające w wyobrażeniu sobie swojego przedsięwzięcia i opisaniu go. Natomiast przykład opisywany na jej stronach - nawet, gdy nie pasuje do projektu, o którym się myśli - otwiera oczy na to jak prawdziwy biznesplan powinien wyglądać. Ja z pewnością opiszę swój biznes z tą książką na kolanach jako głównym źródłem wiedzy. DZIĘKUJĘ!!! Mój sukces będzie najlepszą reklamą tej książki!"
Adrian Klaja, Sales Assistant
"Bardzo dobra, praktyczna i pomocna publikacja. Bez wahania zakupiłbym ją po raz drugi :) "
Jarosław Szabłowski, właściciel firmy budowlanej
"Nie zdążyłem doczytać do końca jednak na tą chwilę bardzo pozytywnie oceniam ten e-book. Pytania pomocnicze w pełni pomagają przygotować każdy rozdział tworzonego biznesplanu. Poza tym zmuszają do refleksji nad własnym biznesem, które budzą w umyśle człowieka kreatywne odpowiedzi na zadane sobie pytania. Po przeczytani tej publikacji wiadomo czy biznes jest coś wart, czy lepiej zająć się czymś innym."
Marcin Olejnik, przedsiębiorca
"Znakomita publikacja - jak zresztą wszystkie w wydawnictwie "Złote myśli" :). Wszyscy wiedzący cokolwiek o biznesie zdają sobie sprawę z faktu, że bez dobrego biznesplanu firma będzie istnieć w najlepszym razie parę lat... Z tym podręcznikiem mamy szansę tak zaplanować biznes, aby go rozwinąć, wprowadzić na giełdę, i tak dalej... ;))) Serdecznie polecam !!!!!!!!!!! Paweł Lipnicki www.trener.home.pl"
Paweł Lipnicki, Aktor, wokalista, trener biznesu, coach osobisty, dramaturg , pisarz i inwestor.



  • SPIS TREŚCI
  • PRZEDMOWA
  • 1. CZYM JEST BIZNESPLAN?
  • 1.1. Biznesplan to podstawa udanego przedsięwzięcia
  • 1.2. Biznesplan czy skuteczny biznesplan?
  • 1.3. Bezpieczeństwo pomysłu
  • 1.4. Wskazówki do rozdziału
  • 2. SKUTECZNY BIZNESPLAN
  • 2.1. Stylistyka i wygląd dokumentu
  • 2.2. Merytoryczny biznesplan
  • 2.3. Do kogo kierujemy skuteczny biznesplan?
  • 3. STRUKTURA SKUTECZNEGO BIZNESPLANU
  • 3.1. Streszczenie biznesplanu
  • 3.2. Usługa, produkt
  • 3.3. Kadra kierownicza
  • 3.4. Otoczenie bliższe i dalsze
  • 3.5. Plan marketingowy
  • 3.6. Struktura organizacyjna i system biznesowy
  • 3.7.Plan i harmonogram realizacji biznesplanu
  • 3.7.1. Skuteczny harmonogram realizacji, skuteczny biznesplan
  • 3.7.2. Optymistyczne i pesymistyczne planowanie
  • 3.7.3. Wskazówki do rozdziału
  • 3.8. Plan finansowy
  • 3.8.1. Źródła finansowania
  • 3.8.2. Prognoza przychodów ze sprzedaży
  • 3.8.3. Rachunek zysków i strat
  • 3.8.4. Rachunek przepływów pieniężnych
  • 3.8.5. Bilans
  • 3.8.6.Wskaźniki finansowe
  • 3.9. Załączniki
  • 4. UZUPEŁNIENIE
  • 4.1. Załączniki
  • 4.1.1. Rachunek zysków i strat — wariant kalkulacyjny (PL)
  • 4.1.2. Rachunek zysków i strat — wariant kalkulacyjny (EN)
  • 4.1.3. Rachunek zysków i strat — wariant porównawczy (PL)
  • 4.1.4. Rachunek zysków i strat — wariant porównawczy (EN)
  • 4.1.5. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda pośrednia (PL)
  • 4.1.6. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda pośrednia (EN)
  • 4.1.7. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda bezpośrednia (PL)
  • 4.1.8. Rachunek przepływów pieniężnych — metoda bezpośrednia (EN)
  • 4.1.9. Bilans — Aktywa (PL)
  • 4.1.10. Bilans — Aktywa (EN)
  • 4.1.11. Bilans — Pasywa (PL)
  • 4.1.12. Bilans — Pasywa (EN)
  • 4.2. Bibliografia

No comments:

Post a Comment