Jak szybko poznać elementy programowania w tych dwóch językach? (dla bardziej zaawansowanych)
Standardową metodą jest uczenie się programowania "język po języku". A co powiesz na dwa w jednym? Co gdybyś przy okazji zagłębiania się w szczegóły danej instrukcji w Delphi dowiedział się od razu, jak to samo robi się w C++ Builderze?
Te dwa środowiska programistyczne dominują teraz w firmach, to w nich powstaje większość spersonalizowanych aplikacji bazodanowych dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Jak łatwo budować aplikacje o normalnym
("windowsowym") wyglądzie?
Napisałeś kiedyś program, który działał w konsoli? Byłeś dumny ze swojego dzieła, a jednak znajomi nie potrafili docenić piękna tekstowego interfejsu?
Odkryj coś, co pozwoli Ci w łatwy sposób budować aplikacje wyglądające, jak profesjonalne programy pod Windows... Delphi i C++ Builder to 32 bitowe, w pełni obiektowe, zintegrowane środowiska RAD (ang. Rapid Application Development) do szybkiego tworzenia aplikacji w systemie operacyjnym Windows.
Ta książka odkryje przed Tobą bardziej zaawansowane techniki pisania programów w Delphi i C++ Builderze. Jeśli dopiero zaczynasz programować, zapoznaj się z jej pierwszą częścią, która jest dostępna tutaj.
Dzięki zaznaczeniu kolorem fragmentów dotyczących danego języka programowania, a także zrzutom z ekranu, będziesz miał cały czas pewność, że wiesz, o co chodzi.
Co znajdziesz w tym ebooku?
(Poprzednie rozdziały znajdziesz w pierwszej części książki. Aby dowiedzieć się więcej na jej temat, kliknij tutaj.)
- Tablice. W rozdziale dowiemy się w jaki sposób deklarujemy tablice jedno- i dwuwymiarowe, na czym polega sortowanie bąbelkowe oraz o tym, że tablice przechowują nie tylko liczby, ale również teksty.
- Podprogramy. W rozdziale dowiemy się co to są podprogramy i do czego można je wykorzystać, jak definiujemy procedury i funkcje, jak przekazujemy informacje procedurom i funkcjom, co to są zmienne globalne i lokalne oraz co to jest rekurencja.
- Elementy grafiki. W rozdziale nauczymy się pisać proste programy graficzne w Delphi i C++ Builder oraz przedstawimy graficzny przykład programu rekurencyjnego.
- Przechowywanie informacji w rekordach i w strukturach. Rozdział zawiera informacje o rekordach i strukturach oraz w jaki sposób te informacje są przechowywane w języku Delphi i C++ Builder.
- Elementy programowania obiektowego. W rozdziale poznamy elementy programowania obiektowego, nauczymy się pisać proste programy zawierające obiekty oraz dowiemy się na czym polega hermetyzacja danych, dziedziczenie i polimorfizm.
- Operacje wejścia/wyjścia - część II. Pliki. W rozdziale opowiemy co to są pliki oraz dowiemy się jak zapisywać informacje do pliku i jak je odczytywać.
- Wskaźniki. Ten rozdział przybliży nam zawiłości wskaźników oraz poznamy w nim sposoby przekazywania parametrów przez wskaźnik i przez referencję.
- Zmienne dynamiczne. W rozdziale omówiono różnicę pomiędzy zmiennymi statycznymi a zmiennymi dynamicznymi oraz jak przydzielać i zwalniać pamięć dla zmiennych dynamicznych.
- Algorytmy numeryczne. W rozdziale omówiono kilka wybranych algorytmów numerycznych.
Uwaga! Powyższe rozdziały to nie wszystko - jest jeszcze dodatek. Zobacz, co zawiera:
D1. Formatowanie łańcuchów tekstowych
D2. Wybrane systemowe procedury konwersji typu
D3. Standardowe procedury obsługujące pliki (Delphi)
D4. Wyświetlanie komunikatów
D5. Wartości parametru Flags dotyczące liczby i rodzaju przycisków
D6. Grafika w Delphi i w C++ Builder
D1. Formatowanie łańcuchów tekstowych
D2. Wybrane systemowe procedury konwersji typu
D3. Standardowe procedury obsługujące pliki (Delphi)
D4. Wyświetlanie komunikatów
D5. Wartości parametru Flags dotyczące liczby i rodzaju przycisków
D6. Grafika w Delphi i w C++ Builder
"Umiejętność pisania programów w różnych językach programowania, to wyzwanie dzisiejszych czasów adresowane do młodych programistów."
O autorze:
Mirosław J. Kubiak jest absolwentem Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, na którym ukończył fizykę. Obecnie pracuje jako nauczyciel informatyki w Zespole Szkół Technicznych i w II LO w Grudziądzu. Jest autorem ponad 60 publikacji naukowych, popularnonaukowych i innych, m. in. z fizyki, astronomii, archeoastronomii oraz nauczania na odległość.
Mirosław J. Kubiak jest absolwentem Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, na którym ukończył fizykę. Obecnie pracuje jako nauczyciel informatyki w Zespole Szkół Technicznych i w II LO w Grudziądzu. Jest autorem ponad 60 publikacji naukowych, popularnonaukowych i innych, m. in. z fizyki, astronomii, archeoastronomii oraz nauczania na odległość.
W 1991 roku na międzynarodowym konkursie zorganizowanym przez Centre Informatique Pedagogique w Genewie (Szwajcaria) zajął IX miejsce za edukacyjny program komputerowy: Numeryczne całkowanie równania Schrödingera.
Jest autorem trzech podręczników dotyczących nauczania na odległość (dwa z nich wydało wydawnictwo MIKOM),Słownika technologii informacyjnej (MIKOM 1999) oraz podręcznika Programuję w językach Turbo Pascal i C/C++(MIKOM 2001), w którym w sposób nowatorski zaproponował równoległą naukę w dwóch językach programowania Turbo Pascal i Turbo C/C++. Jest on również autorem trzech innych podręczników: Programuję w językach Turbo Pascal i Delphi Pascal (MIKOM 2003), Programuję w językach C/C++ i C++ Builder (MIKOM 2003) oraz Język C# dla pasjonatów C/C# (MIKOM 2004).
- ROZDZIAŁ 8. TABLICE
- Deklarowanie tablic
- Dostęp do elementów tablicy
- Sito Eratostenesa
- Tablice dwuwymiarowe
- Sortowanie bąbelkowe
- Tablice przechowują również teksty
- Warto zapamiętać
- ROZDZIAŁ 9. PODPROGRAMY
- Co to są podprogramy
- Definiujemy funkcje i procedury w języku Delphi
- Definiujemy funkcje w języku C++ Builder
- Programy mogą przekazywać podprogramom informacje
- Przekazywanie parametrów przez wartość
- Zmienne globalne i lokalne
- Przekazujemy funkcjom i procedurom tablice
- Rekurencja
- Warto zapamiętać
- ROZDZIAŁ 10. ELEMENTY GRAFIKI
- Wprowadzenie
- Program Przykładowa grafika
- Graficzny przykład programu rekurencyjnego
- Warto zapamiętać
- ROZDZIAŁ 11. PRZECHOWYWANIE INFORMACJI W REKORDACH I W STRUKTURACH
- Rekordy i struktury
- Warto zapamiętać
- ROZDZIAŁ 11. ELEMENTY PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO.120 Wprowadzenie
- Hermetyzacja danych
- Dziedziczenie
- Polimorfizm
- Warto zapamiętać
- ROZDZIAŁ 13. OPERACJE WEJŚCIA/WYJŚCIA – CZĘŚĆ II
- PLIKI
- Wprowadzenie
- C++ Builder
- Pliki tekstowe
- Zapisywanie rekordów i struktur do pliku
- C++ Builder
- Warto zapamiętać
- ROZDZIAŁ 14. WSKAŹNIKI
- Wprowadzenie
- Wskaźniki i tablice
- Programy mogą przekazywać podprogramom informacje
- Przekazywanie parametrów przez wskaźnik
- Przekazywanie parametrów przez referencję
- Warto zapamiętać
- ROZDZIAŁ 15. ZMIENNE DYNAMICZNE
- Wprowadzenie
- Zmienne dynamiczne do tablic
- Klasy TStrings i TStringList
- Warto zapamiętać
- ROZDZIAŁ 16. ALGORYTMY NUMERYCZNE
- Obliczanie sumy szeregu
- Wyznaczenie miejsca zerowego funkcji metodą Newtona
- Wyznaczanie miejsca zerowego funkcji
- Obliczanie całki metodą prostokątów
- DODATEK
- D1. Formatowanie łańcuchów tekstowych
- D2. Wybrane systemowe procedury konwersji typu
- D3. Standardowe procedury obsługujące pliki (Delphi)
- D4. Wyświetlanie komunikatów
- D5. Wartości parametru Flags dotyczące liczby i rodzaju przycisków
- D6. Grafika w Delphi i w C++ Builder –
- BIBLIOGRAFIA
No comments:
Post a Comment